Hein (fub) wrote,
Hein
fub

  • Mood:

suckerrlove asks:

1. Waarom heet je LJ zo?

Als je de titel 'Realm of the incoherent' bedoelt:
'Incoherent' omdat ik over van-alles-en-nog-wat schrijf in mijn LJ: hele persoonlijke dingen, maar ook wat ik vond van een film of boek. Erg van de hak op de tak dus, en dit alles zonder overkoepelend thema (anders dan dat ik het ben die die dingen schrijft). Incoherent dus.
En 'realm' omdat het een koel woord is. Klinkt fantasy- en spookjes-achtig. Geeft een beetje glans aan de soms banale entries.
(En ik heb eens een keer in een game op Ambercon UK gespeeld met een Nederlandse gamemaster die 'realm' consequent bleef uitspreken als 'rielm', hoe vaak we hem ook corrigeerden. Werd een soort running joke...)

Als je mijn username 'Fub' bedoelt:
In 1990 speelde ik in een Warhammer Fantasy Roleplaying campaign. Ik weet niet meer wie de gamemaster was, maar het was iemand van 'onze' groep binnen de ERG. Ik speelde een Gnome Raconteur. Een Gnome is een soort dwerg-achtig wezen, met een hele grote neus. Een Raconteur is een verhalenverteller. In het boek stond beschreven hoe raconteurs altijd opzichtige kleding aan hadden, en ik wist weinig van de Warhammer wereld, dus ik klampte me aan dat stereotype vast.
Dirk speelde Arno (of Jarno), één van de 'Barbarian Brothers': twee-meter lange kerels met een voorkeur voor grote wapens, die steeds met ontbloot bovenlijf rondliepen (en wier intellect bij elkaar opgeteld nèt boven dat van een vijf-jarig kind uitkwam).
We liepen door een stad (we speelden een gepubliceerde campaign, maar ik weet niet meer welke), en mijn gnoom kon de Barbarian brothers niet bijbenen. Ik heb me toen door Arno (of Jarno) op diens nek laten zitten, en zo kon ik boven alles uitkijken en raakte ik ook niet achterop. Maar toen we een taveerne binnengingen was Arno (of Jarno) niet zo bijdehand om te bukken, en ik knalde met mijn neus tegen de bovenkant van de deurpost.

En er schalde een geluid als zo'n knijptoeter door de straten.

De neus van mijn gnoom was dus niet alleen maar groot, maar hij kon ook behoorlijk wat geluid maken. Ik weet niet wat de gamemaster dacht toen hij die inval kreeg, maar de campaign ging al snel bergafwaarts: in plaats van de donkere, serieuze ondertonen van Warhammer werd het een klucht. We hebben dat scenario niet meer afgemaakt.
Maar ik had een bijnaam: Fab (met een langgerekte, nasale 'a'-klank).

Toen ging ik studeren, en in 1992 maakte ik kennis met het fenomeen MUD (Multi User Dungeon), een soort tekst-adventure via het internet (ja kindertjes, toen was het web er nog nauwelijks). Om in te loggen (op Igor, om precies te zijn) moest ik een nickname ingeven, en dat werd dus 'fab'.
Zoals zovele newbies wist ik niet wat me overkwam, dus na ongeveer tien minuten spelen was mijn karakter gestorven. Ik logde snel uit (half in paniek, de hele standaard doods-sequentie van LPmud was zich aan het voltrekken), en dacht meteen weer in te loggen en dan ongeschonden uit de strijd te komen. Mooi niet dus: toen ik weer inlogde, begon de doods-sequentie gewoon van voren af aan. Ik verbrak snel de verbinding weer.
Ik besloot om dan maar opnieuw te beginnen. Als login-naam besloot ik een variant te nemen, en dat werd 'Fub'. Als Fub heb ik veel op Igor gespeeld, en kreeg ik een zekere reputatie. Ook op andere MUDs speelde ik als Fub (zodat mensen van Igor me ook daar konden herkennen).
De naam is blijven plakken, en daarom gebruik ik de nickname 'Fub' op veel online plekken.

Nu mijn vragen aan jou:

  1. Hoe ben jij aan je nickname gekomen?

  2. Welke van je (materiële) bezittingen is het belangrijkst voor je? Waarom?

  3. Wat was het belangrijkste moment van je leven? Waarom?

  4. Wie heeft de grootste invloed gehad op de vorming van je karakter? Op welke manier?

  5. Hoe zie jij jezelf als je net zo oud bent als ik?


Post de antwoorden in een entry op je LJ!
(En je hebt nog vier vragen van me te goed...)
Subscribe

  • Update

    Wow, what with one thing and another, I haven’t posted on here in a month! Time to give a short update on what’s been happening.…

  • Final RPG-a-Day: Thank

    The last prompt for RPG-a-Day this year is ‘Thank’. If you have read every entry of this year’s RPG-a-Day, then I certainly…

  • Next-to-last RPG-a-Day: Mention

    Today’s prompt is ‘Mention’. I guess this is where I mention people I look up to, or websites I frequent? Ok, here’s…

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments